Yönetim Kurulu Mesajı

Dablan’ın Değerli İş Arkadaşları ve Sevgili Dostlar,

Dablan’ın 1980’li yıllarda Antakya’da yerli sermaye ile kuruluşunu anlatmadan önce, geçmişe dair bir kaç bilgi vermek Dablan’ı tanımak adına yararlı olacaktır. Firma ortakları, atalarının Cumhuriyet dönemi öncesi Halep-Antakya-Adana üçgeninde Taşımacılık alanında faaliyet gösterdiğini söylemek onlar için bir gurur kaynağı yanında sektöre geçişlerinin en büyük destekçisi olmuştur.

1960’lı yıllarda Türkiye iç pazarının hareketlenmesi ile beraber, yurtiçi nakliye işine yüksek tonajlı kamyonlarla başlanır. 1980’li yıllardan sonra ülkede ihracata yönelik politikaya geçiş sürecinde Dablan ilk olarak açılımı orta-doğu’ya yapar. 90’lı yıllarda doların liberilizasyonu ve ülkenin diğer atılımlarından teşvik alan firma, filosunu kuru ve yaş yük taşımacılığına dönüştürerek uluslararası pazarda kendine bir konum seçmiştir. Orta-doğu’da umduğu gelişmeyi bulan firma çok geçmeden ikinci atılımını Avrupa ve Rusya’ya yapar. 1990’lı yılların sonunda hizmet yelpazesinin oldukça genişlemesi, filosunun sürekli yenilenmesi ve dinamik şöför kadrosunun oluşturulmasına yol açtı. 

2000’li yıllara gelindiğinde pazarda artan rekabetle baş edecek derecede kurumsallaşmasını gerçekleştirmiş bir firma vardı. Özellikle bu yıllarda önceki 5-10 yıla göre kar marjının erimesi, sektörde hizmet kalitesinde düşeşe yol açmıştır. Müşterilerin fiyata gösterdiği duyarlılığı kendi lehlerine kullanan küçük ölçekli şirketlerin sayısı pazarda artmıştır. Bu firmaların haksız rekabete neden olan düşük fiyatlar uygulayarak hizmet kalitesinin düşmesine neden olması pazarı ciddi anlamda etkilemiştir. İşte Dablan’ın bu durumdan etkilenmesine rağmen istikrarlı büyümeye devam etmesinin bir kaç nedeni vardır; 
• Müşteriler ile kurmuş olduğu sağlam bağlar ve iletişim,
• Yeni hizmetler üretebilmesiyle oluşan hizmet çeşitliliği,
• Güçlü finansal yapısı ve yöneticilerinin aldığı sağlam kararlar sayesinde belirsizlik durumlarından güvenli çıkışlar yapması, kriz anlarında bile büyümeye yönelik adımlar atabilmesidir. Günümüzde ticaretin yerel boyuttan çıkıp uluslararası hele gelmesi, ticaretin ayrılmaz parçası olan “Lojistik” kavramının önemini gittikçe arttırmıştır. Artık küreselleşen ekonomi, liberal ekonomik politikalar ile şekillenmeye zorlanmakta ve ülke pazarlarını dışa açılmaya sevketmektedir. Lojistik kavramı bu kadar önem arzediyorken, bu kavramın iyice anlaşılması ve benimsenmesi, sonra da sektör temsilcilerinin bu alanda bilinçlenmeleri, bu doğrultuda yatırımların yapılması gerektiği görülmektedir. Öncelik olarak bu “Lojistik” pazarının gelişime ayak uydurması gereklidir. Fakat günümüzde üreticilerin geleneksel olarak sabit yatırımlara ağırlık vermesi nedeniyle maliyetlerin yükseldiğini görmekteyiz.
Geniş yelpazeye açılan bu rekabet vizyonu ile Lojistik sektöründe bulunan firmaların planlanan hedeflere ulaşabilmeleri için iktisadi ve siyasi istikrarın yanında iş etiğinin gerekliliği de göz ardı edilmemelidir.
Sizinle beraber planlanan mutlu hedeflere ulaşmak dileğiyle...
Yönetim Kurulu
DABLAN LOJİSTİK